Facebook open

Spieszmy się zjadać owoce, tak szybko odchodzą, czyli owoce sezonowe na lipiec. Koniecznie trzeba uwzględnić je w codziennym jadłospisie, bo mają wyjątkowo dużo cennych dla naszego zdrowia i urody składników.

Jedną z głównych zasad zdrowego żywienia jest sięganie po produkty lokalne i sezonowe. Dotyczy to również owoców. Niestety, nasz owocowy sezon nie trwa nawet pół roku. Dlatego cieszmy się z tego, co mamy teraz i starajmy się wykorzystać to na maksa!

OWOCE SEZONOWE

W lipcu do sezonowego jadłospisu owocowego, złożonego z: truskawek, wiśni, czereśni i agrestu, dochodzą:

  • CORAZ LEPSZE ŚLIWKISliwki sezon
    Działają bardzo korzystnie na trawienie i zapobiegają zaparciom, dzięki dużej zawartości pektyn. Dodatkowo usuwają wolne rodniki, czyli... odmładzają – szczególnie te o ciemnej skórce. Wpływają też kojąco na układ nerwowy, bo mają dużo witaminy B, a także zapobiegają nowotworom i miażdżycy.
  • MALINYMaliny
    Mają niewiele kalorii, a wyjątkowo dużo witamin i minerałów. Bogactwo antocyjanów sprawia, że owoce te wzmacniają naczynia krwionośne, wspierają układ odpornościowy i chronią przed infekcjami (stąd sok malinowy na przeziębienie), a dzięki antyoksydantom – opóźniają starzenie.
  • PORZECZKI CZARNE, CZERWONE I BIAŁEPorzeczki
    Wszystkie są warte polecenia, jako niskokaloryczne, lecz bardzo wartościowe, choć najwięcej cennych składników mają czarne. Porzeczki w każdym kolorze wzmacniają odporność, wymiatają wolne rodniki (czarne mają najwięcej antyoksydantów) i dobrze działają na układ pokarmowy. Czarne porzeczki zawierają też wyjątkowo dużo witaminy C, zapobiegają infekcjom, m.in. dróg moczowych, łagodzą objawy przeziębienia
  • BRZOSKWINIE, MORELE, NEKTARYNKIBrzoskwienie morele
    Są wyjątkowo zasobne w witaminy i minerały. Królują jednak pod tym względem morele, które mają kilka razy więcej potasu, fosforu, beta-karotenu i witaminy B2 niż brzoskwinie i nektarynki. Wszystkie owoce z tej grupy zmacniają kości, działają krwiotwórczo oraz wzmacniają organizm. Poprawiają trawienie i dobrze wpływają na nerki.

Póki są, warto też jeść truskawki (odchudzają, dobrze wpływają na serce i skórę), czereśnie i wiśnie (oczyszczają, wzmacniają serce, a także zawierają jod) oraz agrest (jest bardzo bogaty w witaminę C, reguluje pracę układu pokarmowego na każdym odcinku).

 

 

 

polecane hotele GORACH

polecane hotele GORACH

polecane hotele CENTRUM

polecane hotele MORZE

polecane hotele JEZIORA

polecane KLINIKI DAY SPA

RANKINGI SPA

Phytomer 300x300

Nasze magazyny i albumy

Zapisz się do newslettera

Perfect SPA Awards

Phytomer 300x300nova group 2020BANER EDEN Thalgo hotele

 

Pobierz E-Book

 okl e book SPA Rodzinne

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

polecane hotele spa poziome wszystkie SPA EDEN

Polska na zdrowie PL0

Cytat tygodnia

shutterstock 30510868