Facebook open

Twarz człowieka składa się nie tylko ze skóry, ale także z mięśni, o czym zdajemy się na co dzień zapominać. Prezentujemy ćwiczenia na piękną i jędrną twarz. Mówi się o nich fitness twarzy lub joga twarzy.

Tekst: Sylwia Zagórska

Kiedy walczysz z cellulitem, z reguły pamiętasz o tym, że sam krem cudów nie sprawi, jeśli nie pomożesz mu odpowiednią dietą i ćwiczeniami. Czy tą samą zasadę stosujesz podczas walki ze zmarszczkami na twarzy? Czy nie jest przypadkiem tak, że kupujesz drogi krem przeciwzmarszczkowy i czekasz na cudowne efekty?! A jak się zbyt długo nie pojawiają lub nie są wystarczająco spektakularne, to sięgasz po zabiegi medycyny estetycznej?

JOGA TWARZY CZYLI FINTESS TWARZY

Twarz człowieka składa się m.in. z mięśni, o czym zdajemy się na co dzień nie pamiętać. Jak każde mięśnie wymagają one ćwiczeń, by dłużej zachowały sprawność i właściwy wygląd. Zanim więc wytoczysz najcięższe działa i wydasz majątek na kremy lub zabiegi, warto zastosować kilka prostych ćwiczeń, które przyczynią się do likwidacji zmarszczek, poprawy jędrności skóry i ogólnego odmłodzenia twarzy. Wystarczy regularnie ćwiczyć 5-10 minut dziennie. Pomogą nam one w zapobieganiu obwisaniu mięśni policzków, opadaniu kącików ust, a nawet tworzeniu się znienawidzonego drugiego podbródka. Poprawia kontur twarzy, a nawet zmniejsza fałdki na powiekach. Ćwiczenia wywołują skurcze mięśni, które zwiększają przepływ krwi i rozprowadzają tlen w skórze oraz poprawiają sprężystość naskórka.

FITNESS TWARZY NA JĘDRNE I UNIESIONE POLICZKI
otwarcie magazyn eden SPA eden 02

Za wygląd policzków odpowiadają dwa mięśnie: policzkowy (musculus buccinator) i śmiechowy (musculus risorius). Wystarczy je gimnastykować, by nie ulegały opadaniu pod wpływem grawitacji. Naturalnym procesem starzeniowym jest też opadanie kącików ust – przez co twarz wygląda na smutną.

Ćwiczenia:
1 – Na zmianę nadymaj policzki silnie napinając mięśnie i rozluźniaj, wypuszczając powietrze. Dzięki temu zapobiegniesz opadaniu policzków.
2 – Przyłóż palce wskazujące do kącików ust i staraj się je mocno rozciągać na zewnątrz, równocześnie wargami próbuj robić „dziubek”, przeciwstawiając się temu rozciąganiu.
3 – Palce wskazujące połóż przy wewnętrznych końcach brwi i przyciśnij. Próbuj zmarszczyć brwi, pokonując opór stawiany przez palce. Powtórz 5 razy. Zapobiegasz w ten sposób tworzeniu się pionowych zmarszczek na czole.
4 – Uśmiechnij się, szeroko otwierając usta, i otwórz oczy, jakbyś się czemuś dziwiła. Poczuj, jak napinają się mięśnie całej twarzy i wytrzymaj 5-10 sekund.
5 – Nabierz powietrze w usta, a potem kilka razy przesuwaj je z jednego policzka do drugiego, mocno napinając mięśnie. Wypuść powietrze ustami, tak jakbyś nadmuchiwała balonik. Ćwiczenie powtórz 5 razy. Wzmocnisz w ten sposób mięśnie policzków i poprawisz owal twarzy.


FITNESS TWARZY JAKO LIFTING OCZU
otwarcie magazyn eden SPA eden 03

Skóra wokół oczu jest wyjątkowo delikatna, cienka, wrażliwa i podatna na tworzenie się zmarszczek. Jej wygląd zależy nie tylko od elastyczności samej skóry, ale także od stanu oczu i mięśni wokół nich.

Ćwiczenia:
1 – Unieś brwi przy pomocy palców wskazujących, a następnie na zmianę zamykaj i otwieraj powieki.
2 – Usiądź prosto i wygodnie i ćwicz ruch samych gałek ocznych w płaszczyźnie pionowej i poziomej bez ruszania głową – patrz na przemian w lewo, w prawo, w dół i do góry, za każdym razem wracając do patrzenia na wprost.


FITNESS TWARZY NA ŁABĘDZIĄ SZYJĘ

Jeśli chodzi o szyję – najważniejsza jest codzienna postawa. Zgarbione plecy i pochylona głowa sprzyjają powstawaniu zmarszczek poprzecznych na szyi. Podobnie jak spanie na zbyt wysokiej i zbyt miękkiej poduszce.

Ćwiczenia:
1 – Połóż dłoń na czole i lekko uciskając, przechylaj głowę w tył. W tym samym momencie głowa stara się przeciwdziałać temu ruchowi.
2 – Unieś głowę i opuszczaj powoli w stronę prawego ramienia. Pozwól, aby opadła bezwładnie pod własnym ciężarem i wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund. Potem powoli ją wyprostuj, a następnie opuść w lewo, tak, aby ucho lewe było skierowane w stronę lewego ramienia. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
3 – Usiądź prosto, tyłów pochyl lekko w przód, a głowę odchyl do tyłu, w stronę karku. W tej pozycji staraj się powoli naciągnąć dolną wargę na górną. Utrzymuj napięcie przez kilka sekund.
4 – W pozycji stojącej, z wyprostowanymi plecami lekko uniesioną głowę skręć w prawo, wytrzymaj kilka sekund, a potem powoli odwróć w lewo. Ćwiczenie powtórz kilka razy.

WARTO PRZECZYTAĆ:

JOGA DŁONI - MUDRY

JOGA DLA PAR - BUDZI ZMYSŁY I MIŁOŚĆ

JOGA W PODRÓŻY

JOGA NA WODZIE

JOGA ŚMIECHU

polecane hotele GORACH

polecane hotele GORACH

polecane hotele CENTRUM

polecane hotele MORZE

polecane hotele JEZIORA

polecane KLINIKI DAY SPA

RANKINGI SPA

Phytomer 300x300

Nasze magazyny i albumy

Zapisz się do newslettera

Perfect SPA Awards

Phytomer 300x300nova group 2020BANER EDEN Thalgo hotele

 

Pobierz E-Book

 okl e book SPA Rodzinne

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

polecane hotele spa poziome wszystkie SPA EDEN

Polska na zdrowie PL0

Cytat tygodnia

shutterstock 30510868