Facebook open

Sopotorium - baner

Ogród lub działka rekreacyjna to świetny pomysł na życie w rytmie wellness. Choć często kojarzy się z ciężką fizyczną pracą, przynosi niezłe profity w sferze ciała i ducha.

Tekst: archiwum Magazynu EDEN

Ogród lub działka rekreacyjna to wyzwanie dla ambitnych. Nie tylko w sferze planowania prac, aranżacji, ale i decyzji o regularnym dbaniu o ich kształt i kondycję.
W czasach, gdy jesteśmy tak głodni kontaktu z naturą, przyklejeni do biurek, multimediów, warto przemyśleć zakup działki nad jeziorem, nad morzem lub gdziekolwiek czujemy, że możemy stworzyć dla siebie azyl. Właściciele terenu wokół domu mają ułatwione zadanie – chęć posiadania własnego skrawka nieba to częsty powód przeprowadzki z bloku do domu.
Praca w ogrodzie kojarzyć się może przede wszystkim z ciężką pracą fizyczną. Nie ma sensu obalać tej teorii, bo… to prawda, ale przyjemność z aktywności na świeżym powietrzu, dotlenienie organizmu, poruszenie wszystkich grup mięśni, fizyczny kontakt z naturą, uwolnienie myśli oraz radość z plonów to profity nie do przecenienia. Przy tym praca fizyczna pod gołym niebem to prawdziwy killer kalorii!

WIEM, CO JEM
W myśl idei wellness, praca w ogrodzie to nauka pokory wobec natury. Nie ma tu nic na zawołanie. Na efekty prac trzeba poczekać i nie da się ich przyspieszyć. Radość ze zjedzenia samodzielnie wyhodowanego pomidora, choćby był najbardziej marny, to potwierdzenie, że idea slow food nie odnosi się tylko do celebrowania spożywania posiłków, ale i do ich przygotowania. Własny ogród daje możliwość dobierania składników pożywienia (warzyw, owoców, ziół, przypraw), których pochodzenie i proces wzrostu są nam znane. Wielu posiadaczy ogrodów działkowych uważa, że własny warzywnik to początek nowego, lepszego stylu życia.

TRYB OFFLINE
Zagubieni w elektronicznym szumie, przestajemy wsłuchiwać się we własny organizm. Bywamy stale pobudzeni, chcemy być w ciągłej gotowości do działania. Konieczność dbania o własny zielony teren wymusza na nas oderwanie się od szybkiej codzienności, od bycia dostępnymi online, przez telefon. Będąc w ogrodzie „nie musimy” słyszeć dzwonków, odbierać maili. Popołudnia i wolne dni wypełniamy prostymi pracami, o których wadze pisali filozofowie każdej epoki. A potrzeba zobaczenia efektu jest częścią naszej natury. Początkiem wielkiej pasji może być pierwszy zbiór plonów na własnym kawałku zieleni. Poddanie się cykliczności natury, wcześniejsze pobudki wiosną i latem, czas podsumowań z końcem roku, rodzaj hibernacji zimą…
Pamiętajcie o ogrodach!


PRACA W OGRODZIE TO NIEZŁY FITNESS!
• podlewanie kwiatów: 120 kcal/h
• zbieranie liści i trawy: 252 kcal/h
• sianie: 252 kcal/h
• grabienie: 252 kcal/h
• koszenie trawy kosiarką: 280 kcal/h
• obcinanie gałęzi drzew: 280 kcal/h
• wyrywanie chwastów: 280 kcal/h
• kopanie: 322 – 450 kcal/h
• sadzenie drzew: 364 kcal/h
• sprzątanie w ogrodzie: 450 – 550 kcal/h
Podane wartości spalanych kalorii dotyczą osoby o wadze ok. 65 kg.






DZIAŁKOWE BHP
• Pamiętaj o prawidłowej pozycji do podnoszenia ciężkich rzeczy i schylaniu się – zaczynaj od kucnięcia z wyprostowanymi plecami
• Przerywaj prace wymagające wymuszonej pozycji ciała co około 20 minut, starając się rozluźnić ciało
• Nie noś ciężkich rzeczy na raz – lepiej przejść się do kompostownika, czy rabatek 4 razy, niż na raz dźwigać wiele kilogramów
• Uwaga na kontuzję zwaną łokciem tenisisty – to częsta przypadłość, zwłaszcza przy kopaniu lub przerzucaniu kompostu.
• Nie zapominaj o uzupełnianiu płynów. Praca w ogrodzie absorbuje na tyle, że traci się poczucie czasu, więc nietrudno o odwodnienie.
• W czasie upałów chroń głowę przed i słońcem. Skórę smaruj kremem z filtrem, od pierwszych ciepłych dni, do końca września.

Podobne artykuły

Ćwiczenia z piłką, choć łatwe w wykonaniu i stanowią świetną zabawę, należą do najbardziej skutecznych. Dzięki ćwiczeniom z piłką można zrobić wszystko – od poprawienia sylwetki, poprzez wzmocnienie mięśni i kręgosłupa, aż po ich rozciągnięcie i relaks.
Joga cieszy się coraz większą popularnością. W Polsce praktykuje ją wprawdzie mniej niż 1% społeczeństwa, ale liczba ta stale rośnie. Czym jest i co daje joga? Najpopularniejsze techniki – która z nich jest najlepsza dla ciebie?
Zadbaj o zdrowie, kondycję oraz stawy i kości, trenując w butach kangoo jumps. Niektórzy twierdzą, że kangoo jumps, czyli kangurze podskoki są najbardziej wydajnymi, efektywnymi i przyjemnymi ćwiczeniami, jakie do tej pory wymyślono!
Większość z nas jest przekonana, że szkodzi jedynie tzw. zły cholesterol (LDL), a wysoki poziom dobrego cholesterolu (HDL) we krwi działa na naszą korzyść. Czy rzeczywiście?!
Długie przesiadywanie przy komputerze mocno obciąża nasze ciało. Po całym dniu za biurkiem często odczuwamy zmęczenie, ból nóg, pleców i karku, a odpoczynek i ulgę znajdujemy najczęściej  dopiero po przyjściu do domu.
Jeśli chcesz się odchudzać, rób to z głową i zdrowo! Kilka podstawowych porad dla osób na diecie.

baner Norden Cosmetics

polecane hotele GORACH

polecane hotele CENTRUM

polecane hotele MORZE

polecane hotele JEZIORA

polecane KLINIKI DAY SPA

Perfect SPA Awards

 Perfect SPA Awards 2021 glosuj hotel

 Perfect SPA Awards 2021 glosuj daySPA

Phytomer 300x300

 

Nasze magazyny i albumy

Zapisz się do newslettera

Perfect SPA International

Perfect SPA Hotel 2021 HISZPANIA - GŁOSUJ

Perfect SPA INTERNATIONAL 2021 EUROPA - GŁOSUJ

Perfect SPA INTERNATIONAL 2021 Świat

RANKINGI SPA

Phytomer 300x300

Pobierz E-Book

 okl e book SPA Rodzinne

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

polecane hotele spa poziome wszystkie SPA EDEN

Polska na zdrowie PL0

Cytat tygodnia

cytat, Konfucjusz